A pszoriázis nem fertőző.
Egyformák vagyunk.

s2smodern

Idén nyáron már másodízben szervezte házigazdaként a Pécsi Pszoriázisbetegek Egyesülete Balatonfenyvesen az augusztus utolsó hétvégéjére időzített Pikkelysömörrel Élők Baráti Táborát. A pécsi egyesület tavaly is, idén is meghívta a Balaton parti közös hétvégére a budapesti, debreceni és szegedi civil szerveződések képviselőit. A szegedi egyesület tagságából idén kilenc fő jelentkezett a kirándulásra, a csapatot Kinyó Sándorné A tábor „cégtáblájaelnökhelyettes vezette Balatonfenyvesre.

Gabriella az alábbiakban számolt be a fenyvesi élményekről:

„Kilencfős kis csapatunk idén is nekivágott a balatonfenyvesi bátortábor meghódításának. Ez többé-kevésbé sikerült volna, ha az időjárás kicsit nem szegi kedvünket. Augusztus 24-én szép napfényes péntek reggelen indultunk útnak egy gyönyörű panorámás autóbusszal.

Utunk a nagy meleg ellenére is jól telt, egy-két rövidke pihenővel egészen Fonyódig utaztunk, ahol már két autóval vártak minket a pécsi barátaink, és röpke tíz perces autókázás után már táborban élveztük a friss balatoni levegőt. Ott Kellerné Jutka és csapata várt minket hűtött italokkal és jó kedvvel. Hogy a kicsit fárasztó út  porát mielőbb magunk mögött tudjuk, mindenki azonnal nekivágott egy balatoni halaszthatatlan fürdőzésnek.

Persze, ebben a műveletben azért érvényesült a mondás, miszerint „az idősebbek hamarabb abbahagyhatják” – ők a parton pihengettek és élvezték a táj szépségét. A pihentető fürdést isteni éttermi vacsora követte, azt pedig egy-egy pohár finom, hideg sör, vagy üdítő koronázta meg.

Kipihenten, ugyancsak vidám, (sőt: mondhatjuk, némileg emelkedett hangulatban) ismét birtokba vettük a tábort, és a pénteki napot egy zenés táncos estével zártuk.

Ebéd előtt a szegediekMásnap közös reggelivel indult a nap, Jutkáék kávéval, teával kedveskedtek a budapesti, debreceni, szegedi vendégeknek. Úgy terveztük, hogy ismét fürödni indulunk, de ezt gyorsan feladtuk, mert ugyancsak elromlott az idő. Így hát lubickolás helyett parti sétára indultunk, és ez is nagyon élménydús szórakozásnak bizonyult. Mire a sétából visszaértünk Jutka szervezésével már várt bennünket egy finom és gazdag kétfogásos ebéd a tábortól nem messzire, valójában a tó partján levő vendéglőben. (Ezúttal sem maradt el a már említett pohár sör, illetve üdítő.)

A finom és kiadós ebéd után ismét felfedező útra indultunk. Csoportunk két tagja a táborban maradt, ők csatlakoztak a közös vacsorát előkészítő csapathoz: segítettek a paprikás krumpli főzéséhez. A pécsi csapat ismét kitett magáért, az egész baráti tábort vendégül látták a finomsággal. A szombat este is zenével, tánccal zárult.Viharzóna

Villámgyorsan eljött a vasárnap reggel, ekkorra már 15 fokra hűlt a levegő, igy hát nekiláttunk csomagolni, búcsúzkodni. Egy finom vasárnapi, hétvége-záró ebéd elfogyasztása után elköszöntünk. Kedves pécsi barátaink személygépkocsikkal átszállítottak minket Fonyódra. A délután további részét ott töltöttük, ismerkedtünk a város és a part szépségeivel, persze csak a vasútállomás környékén. Délután öt órakor vonatra szálltunk, és élményekkel telve haza indultunk.

Mindent köszönünk a házigazdáknak a pécsi egyesületnek.

Szép hétvége volt. Reméljük, jövőre újra találkozunk a fenyvesi táborban.”

Csoportkép

(A fényképeket Keller Árpádné Jutka, Kinyó Sándorné Gabriella és Sziráki Piroska készítette.)

A honlap tartalmának tökéletes megjelenítéséhez „sütiket" (cookie) alkalmazunk. A sütit bármikor elutasíthatja, törölheti is számítógépéről, de ez esetben nem biztos, hogy a honlap minden funkciója megjeleníthető. Részletesebben itt: Wikipédia.