Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk, a psorinet.hu honlapon „sütiket" (cookie) használunk. Ha a továbbiakban a beállítások változtatása nélkül marad honlapunkon, akkor azt feltételezzük, hogy Ön elégedett azzal, amit a „süti" használatával a psorinet.hu weblapon megkap. A sütit természetesen bármikor elutasíthatja, törölheti is számítógépéről, de ez esetben nem biztos, hogy a honlap minden funkciója megjeleníthető. Részletesebben itt: Wikipédia. A jobb oldali (kék) gombra kattintva elutasítja a sütit, és úgy lép tovább.

A pszoriázis nem fertőző.
Egyformák vagyunk.

A Szegedi Pszoriázis Egyesület 2017. szeptember 29-én tartott összejövetelének két vendége volt: Rozman Irén és Godó Katalin dietetikusok.

godo katalin1A Tanult Beteg program keretében a két táplálkozástudományi szakember „Őszi-téli diétás étrendek” címmel készített egy félórás előadást, amelyet Godó Katalin dietetikus mutatott be.

Az előadásban a dietetikus kitért arra, hogy melyek az emberi táplálkozás legfontosabb, mondhatni alapelemeire – zsírokra, fehérjékre, szénhidrátokra, illetve a további elemekre, mint pl. ásványi anyagok, vitaminok, víz.  A fehérjékkel kapcsolatban megemlítette, hogy mintegy húsz aminosav vesz részt az emberi szervezet számára szükséges fehérjék előállításában, ezek közül kilencet csak a táplálékkal tudunk a szervezetünkbe juttatni...

Ami a szénhidrátokat illeti, különbözőek a szakmabeli vélemények: egyes irányzatok szorgalmazzák, mások szívesen korlátozzák ezeknek a fogyasztását. Természetesen nem mindegy, hogy milyen szénhidrátot fogyasztunk: az egyszerű szénhidrátok gyorsan felszívódnak, az összetettek ellenben lassabban szívódnak fel, lassabban hasznosulnak. Ha valaki nem cukorbeteg, nyugodtan fogyaszthat egyszerű szénhidrátokat (cukrokat, mézet stb.), de azt tudni kell, és azzal mindenképpen számolni kell, hogy ezek viszonylag gyorsan megemelik a vércukorszintet, és erősebb válaszra késztetik a hasnyálmirigyet, mint az összetett szénhidrátok fogyasztása. Ezért célszerű inkább a teljes kiőrlésű gabonafélékből származó szénhidrátokat, zöldségféléket, gyümölcsöket fogyasztani.

Az emberi táplálkozásban nagyon fontos a zsírok biológiai szerepe is, több vitamin ugyanis csak zsír jelenlétében szívódik fel a szervezetben. A koleszterin szintjének védelme érdekében fontos tudni, hogy kb. 300 mg zsírfogyasztás a határ, a túlzott zsírfogyasztás veszélyezteti az érrendszert, a szívet, illetve okozója lehet az érrendszeri megbetegedéseknek. Nagy vitát generált az elmúlt években a transzzsírsavak fogyasztásának kérdése, konkrétabban: vajat együnk-e vagy margarint. Örömmel mondhatjuk, hogy ma már Magyarországon új technológiával készül az összes margarin, így már nem kell félni a margarinfogyasztástól…

(További részletek az előadásról készült alábbi felvételből tudhatók meg.)

 

Szóljon hozzá!

Hozzászólás beküldése vendégként

0
szabályok és használati feltételek.
  • Nincsenek hozzászólások